Türk eğitim sistemi, bütün ideolojilerin üstünde millî bir şahsiyet inşa etmek ve o
şahsiyetlerden oluşan bir toplum oluşturabilmek için;
§ Ahlaklı, erdemli, milleti ve insanlık için iyi, doğru, faydalı ve güzel olanı yapmayı
ideal edinmiş,
§ Eleştirel düşünebilen, sorgulayan, araştıran, mesuliyet ve ülkü sahibi,
§ Yalnızca medeniyete uyum sağlayan değil, etkin olarak medeniyet kurucusu ve
geliştiricisi bilge nesilleri hedefler.
§ Türk eğiEm sisteminin merkezinde insan vardır. İnsan; zihinsel, duygusal,
bedensel, sosyal ve manevi gelişim yönleriyle bütüncül olarak ele alınır.
§ Türk eğiEm sistemi sahip olduğu meHûre ile toplumu ve ülkesini imar eden
şahsiyetler yeEşErmeyi ahlaki bir sorumluluk olarak ele alır,
§ Millî ve manevî değerlerimizi koruyan, yücelten ve insani değerleri kucaklayan
şahsiyetlerin yeEşmesini amaçlar.
§ Türk eğiEm sistemi, eğiEm süreçlerini zenginleşErmek üzere disiplinler arası,
disiplinler üstü ve disiplinler ötesi yaklaşımlardan yararlanır.
§ MedeniyeEmizin üzerine inşa edildiği temel kavramlar olan aklıselim,
kalbiselim ve zevkiselim sahibi nesiller yeEşErmek için madde-mana, akılduygu,
nefis-vicdan, insan-toplum ve zaman-mekân dengesini gözeEr.
Bu doğrultuda eğiEm anlayışımızın somut tezahürleri olan öğreEm programları,
insanın bütün yönleriyle gelişimini esas alır.
TÜRKİYE YÜZYILI MAARIF MODELİ GENEL SUNUM İÇİN meb_iys_dosyalar/02/01/974801/dosyalar/2024_05/03202159_turkiye_yuzyili_maarif_modeli_genel_sunum_29_04_24.pdf TIKLAYINIZ.